Tobaksfria matbutiker

Idag drar A Non Smoking Generations höstkampanj igång med målet att alla matbutiker i Sverige ska sluta sälja cigaretter och snus. Förhoppningen är förståss att det ska minska antalet tobaksdebuter samt generellt minska tobaksanvändningen bland ungdomar. Anslaget i kampanjen är härligt provokativt – ”Vi hade föredragit porren

”Minns du när det såldes så kallade herrtidningar i mataffären? Det var inte så länge sedan, ändå är det idag nästan omöjligt att föreställa sig att det någonsin varit så. Men kvar i butikerna finns något som vi anser vara mycket värre än vad herrtidningar någonsin varit. Cigaretter.”

Fredrik Söderhielm, generalsekreterare på A Non Smoking Generation, är med rätta stolt och glad över den uppmärksamhet som kampanjen redan har fått. Nyheten om kampanjen toppade till exempel Aftonbladets nätupplaga tidigare under dagen.

Visst är det svårt att inte hålla med Fredrik i hans uppfattning: ”Tobak i livsmedelshandeln skickar fel signaler till en ung ny generation!”

Vill du läsa mer samt delta i kampanjen går du in via tobaksfriabutiker.se

Jag önskar såklart A Non Smoking Generation, en av våra samarbetspartners inom Dizza Tobak, ett stort lycka till med kampanjen!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *