Dizza Tobak – omröstningen pågår på nätet

Årets bidrag i Dizza Tobak-projektets tävlingsdel är nu uppladdade på dizzatobak.se. Massvis med spännande bidrag finns till allmän beskådning. Det som är extra kul tycker jag är att de är ganska olika. Skolklasserna har valt att ta tag i uppgiften med att skapa ”världens bästa anti-tobakskampanj” utifrån olika perspektiv.

Utan att lägga någon som helst värdering på kvalité, och utan att avslöja på vilket eller vilka bidrag jag avser att lägga min röst, vill jag här exemplifiera ett par av de olika perspektiv som ungdomarna har valt med några av de uppladdade bidragen:

- Film som talar om ”vad som händer om du röker

- Film som på ett skämtsamt sätt fungerar som reklam för ”att sätta ner foten mot tobaken

- Film som på ett skämtsamt sätt gör reklam FÖR tobak, eller…. ”Cigg Open

- Film som stämmer till eftertanke, ”Smoking is hurting you

- En animerad film, ”Quit Now

- Ett vackert anti-tobaksmotiv, ”som kan användas som en tatuering

- En interaktiv och lärorik poster

- En kampanj mot tobaken på olika sociala medier, ”Smart Guy vs Loser Guy

- En musikvideo, ”Free

- Ett radioprogram, ”Rix Lillbo

Det här är som sagt vara bara ett axplock för att exemplifiera olika sätt att ta sig an uppgiften. Vilket av alla bidragen tilltalar dig mest? In på Dizza Tobaks hemsida och rösta!

Vilket av bidragen utgör ”världens bästa anti-tobakskampanj”?

Dizza Tobak drivs av SAMBA i samarbete med bland andra A Non Smoking Generation, med stöd av Pfizer.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *