Dizza Tobak goes Web-2.0

Nu är vi äntligen igång på allvar igen med Dizza Tobak. Och detta år spänner SAMBA och SAMBAs samarbetspartners, bland andra A Non Smoking Generation, tillsammans med juryordföranden Blossom Tainton Lindquist bågen högt:

Landets alla 5:e, 6:e, 7:e och 8:e klassare bjuds in att göra världens bästa anti-tobakskampanj. Det kan vara en film, en dikt, en installation, en demonstration eller ja, vad som helst som väcker uppmärksamhet och som får ungdomarna att motstå tobakens lockelser. Skolklasserna skall senast den 14 mars 2010 ladda upp en film på minst 60 sekunder och maximalt 2 minuter och/eller 3 stycken bilder (varav ett som föreställer er som har varit med i projektet) och en kort förklarande text (200-300 ord ) som dokumenterar och förklarar bidraget. Materialet laddas upp på dizzatobak.se. En öppen omröstning sker mellan perioden 12 februari och 31 mars där eleverna själva kan arbeta aktivt med nätets olika möjligheter, inklusive dess sociala medier, för att få flest röster.

Jag hoppas verkligen att Dizza Tobak-tävlingen i år får en mycket bred spridning. Web-2.0, dvs användningen av olika typer av så kallade sociala medier, innebär en enorm möjlighet att påverka mängder av ungdomar till att göra det rätta valet:

Nej till tobak!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *